Jdi na obsah Jdi na menu
 


kritika (fikus, 24. 11. 2010 22:33)

je super. Vždycky mne sštvalo, když jsem neuměl a koukali se na mne lidé, kteří věděli, že dělám blbost a nechali mne ji udělat. Pokud jde o detaily, nevadí ale šlo o zásadní otázky uplatnění ve společnosti a na počátku mého rozvoje a vstupu do dospělosti.
Nepíšu o chráněném dozoru, ale škodolibé a vědomé účasti na mojich osudových chybách, které mne hodili nazpět v čase.
Každý si musí udělat své chyby, aby se mohl rozvíjet. I má dcera mi jednou řekla: táto, nech mne udělat si své chyby.
Ale byla chráněná.

Bandy a Ratka

(Saty, 24. 11. 2010 21:59)

Celkem jsi to dobře odhadl. Kritika není v žádném případě příjemná věc. Každej jsme udělali někdy něco, za co jsme kritiku vyfasovali a taky si ji oprávněně zasloužili, přesto že jsme věc dělali v dobré víře, ale nepovedla se nám. Hlavní je, jak se s tím umíme srovnat a vyhodnotit, jestli byla namístě a zaslouženě. Většinou kritiku odmítáme jako něco, čím se nám ubližuje. (nebyla jsem a nejsem jiná) Pravdivost kritiky přijmeme až s odstupem času, nebo až dospějeme a to nemyslím jen věkově.(už se mi to párkrát stalo)

O kritice

(Bandy, 24. 11. 2010 18:05)

Devět desetin lidí se cítí kritikou poníženo.Vždyť to na co vynaložili úsilí a dělali to v nejlepší víře je najednou hodnoceno negativně. Ne celá polovina kritiků kritizuje s ůmyslem ponížit. Vidím těžce vysvětlitelnou nerovnováhu
 

fiku

(ratka, 24. 11. 2010 7:41)

a co s tim mam delat? klidne me odhal jednou po vzdy a vysmej se mi. teoretikovi. delej veci jak te bavi. ja si je taky delam tak jak me bavi.
zit a nechat zit. nebav se se mnou :o)

kritika nesmí ponížit

(fikus, 23. 11. 2010 23:16)

ale to nebylo mé osobní krédo. Zkus mne ponížit? Dokážeš to ty studnice vědomostí?
Pojd si se mnou pokecat kamkoli, nebo po icq, nebo skype, nebo telefonu. V přímém přenose mi sděl ty tvoje moudra.
Jediná Ezi byla odvážná a schopná se mnou mluvit v mobilu on line a komunikovat on line na icq. Všichni ostatní jste pouze nicky a teoretici a svá moudra si můžete strčit do šuplíku.
Už to chápeš konečně Ratko a Jane a několik ostatních na houby nicků?
Kdybych chtěl, odhalím vás jednou provždy a vysměji se vám. Teoretici.
Dobrou noc neumětelové.
PS: to se týká jen těch neumětelů a ne těch kteří umijou. :-)

fiku

(ratka, 22. 11. 2010 8:29)

to dole je pro tebe. je to moje vlastni zkusenost. neni to vyctene. muze se to hodit treba i nekomu jinemu. kazdy si zivotem nese to svoje. Beda mu, kdyz prejima cizi normy, cizi usi, cizi oci a cizi zkusenosti. prohryzat se musi tim svym a ti druzi taky tim svym. ti druzi jsou zrcadlem v kterem se vidime (v kterem vidime sebe) ale tohle jsem uz pslala

ratka

(ratka, 22. 11. 2010 8:21)

Ponizuje se clovek sam. pokud se sam pred sebou neponizi tak se to nikomu jinemu nepovede.
a tak by se kazdy mel ucit postavit se na vlasnti nohy a divat se vlastnim okem, a slyset vlastnim uchem. zvednout se ze zeme a postavit se. vlastni ucho, vlastni oko a vlastni nohy mu pak reknou pravdu. a je pravdou ponizeni? pak mu to reknou taky. jenze to neni ponizeni zvenci. je to jeho vlastni ponizeni. a s tim se musi vyporadat sam. jeho oci, usi, cele telo mu budou referovat jak pokrocil.

jste se nakazili?

(fikus, 22. 11. 2010 0:32)

co takhle takhle.
Kritika nesmí ponížit
 

bandy

(ratka, 21. 11. 2010 20:46)

no neprokoukla jsem te. to vysvetleni predpojatosti se mi moc libilo. a neomlouvej se, neni za co. jsem rada kdyz jsou vylozene karty a proto je vykladam jako prvni.
jsem vdecna i za netaktnost pokud je od srdce. a proboha nebud na me hodny, to bych neprezila :o))

ratka

 

(Bandy, 21. 11. 2010 9:40)

 

Já šílenou rychlostí do zatáček nejezdím. Nejezdím ani v jazyku. Volím raději auto nebo kolo.
Ale to jen na okraj. Pro tebe osobně mám sdělení. To, že jsem použil nick Kaa jsem už oznámil na komunikaci.Víš tedy, že ti teď píše Bandy. Chci se ti omluvit za všechny netaktnosti, kterých jsem se vůči tobě kdy dopustil. Ale především ti chci poděkovat za včerejší podporu. Moc jsi pomohla. Děkuji. Už na tebe budu jen hodný.

 

Kaa

(ratka, 19. 11. 2010 8:47)

neni zde nikdo komu je treba se branit
dnes ve snu jsem jela silenou rychlosti a vybirala levotocivou zatacku a bylo mi jasne ze ju nemuzu vybrat, porad jsem zrychlovala, stromy se mihaly v silenem tempu, samo to zrychlovalo a najednou jsem byla zpet na ceste. vybrala jsem ju :o) v jakem jazyku jsem jela?

ratka

(Kaa, 18. 11. 2010 9:22)

Umíš být rozkošně bezbranná. Ty,ty,ty. Slibuji, že až budu snít o tobě, bude to v italštině (taky neumím italsky).

Kaa

(ratka, 17. 11. 2010 21:34)

:o)) snit umim a italsky ne. v tom to asi bude.

ratka

(Kaa, 17. 11. 2010 9:53)

Ve snu ne. V italštině ano

Saty

(Kaa, 17. 11. 2010 9:52)

Výraz gamby je už opravdu anachronismem a užívá se jen v nářečích, mimořádně v řeči básníků. Ale kdyby ti pohledný slovenský junák řekl poľubim ci gambočky, určitě bys věděla o čem hovoří a neznělo by ti to tvrdě.

Kaa

(ratka, 15. 11. 2010 12:19)

taky dik, ja zase nevedela ze gamby (gemby) je i neco jineho nez rty. nohy by me nenapadly ani ve snu :o))

Kaludii

(Saty, 15. 11. 2010 12:03)

Danča už se neozvala, taky by mě zajímalojak to vyřešila. Myslím ale, že to dopadlo dobře, protože když pominou starosti, pomine i důvod se k tomu vracet.

pro Kaa

(Saty, 15. 11. 2010 12:00)

Nechceš aby jsme ti poděkovali, dobrá, ale neodpustím si říct ti, že to bylo od tebe milé. Tenhle dotaz byl v rubrice "Láska a erotika". Nenapadlo mě, že gamby můžou znamenat rty. Slovenštině celekm dobře rozumím, ale s nářečím je to holt horší. Vždycky jsem si myslela, že jediný výraz pro rty jsou pery a zdálo se mi to jako hodně hezké slovíčko, gemba se mi vůbec nelíbí, zní tak tvrdě a neromanticky. Hezký den.

Gamba

(Kaa, 15. 11. 2010 7:53)

V některé, neví přesně ve které z rubrik vyvstal problém se slovem gamba.
1.Gamba - italsky noha
2.Gamby, gamby - ret, rty slovensky i v nářečích (někdy gemby) (Ne tvoja som šuhajičku netvoja, bo ci gamby na bočkane nestoja - lidová, Šariš)
3. Viola da gamba - historický smyčcový hudební nástroj. Drží se mezi koleny, ale nemá bodec jako violoncello (na Bandzone to znají)
4. Gambare . boxerský klub na Hané
5. Gamba - pizzerie v Bučovicích.

Neděkujte, bylo mi ctí.

Danča

(2Klaudie, 14. 11. 2010 21:54)

Moc by mě zajímalo, jak to dopadlo... nevíte někdo? Je to asi půl roku, co sem Danča psala o složitosti rodinných vztahů...

neumíš nic

(fikus, 13. 11. 2010 2:52)

ani žvanit neumíš magore, ani zahrát na kytaru , neumíš nic,
Ani napsat povídku, neumíš nic Jane a Ratko.
Podejte si ruce vy dva neumětelové,...debilové,....nevážím si takovejch magorů, jako jste Vy dva.
 

Jane, béž do píči

(fikus, 13. 11. 2010 2:40)

co to žvaníš? Jaký vykoupení? Neumíš splodit jinou moudrost?

Fikusi

(Jan, 12. 11. 2010 22:09)

Věřim že obvinění z manipulace by pro tebe bylo vysvobozením,vykoupením.:-))

Ratce (fikus, 10. 11. 2010 12:40)

 

:-) nemusíš, jen v klidu počkej až bude tak 17 ctého. Mně vždycky sebevědomí roste před důchodem, pak to všechno zaplatím a zbyde holé, malé 171.5cm vysoké torzo!

Fiku (ratka, 09. 11. 2010 12:53)

tak to abych si brala priste stafle :o)

každý den si skočím ,... (fikus, 09. 11. 2010 01:29)

podívat se na internet, co že to zase splodil někdo za moudro,...každý den, pokud se mi bude chtít a když nebude, tak přijdu se mrknout pozítří anebo popozítří anebo popo..atd...
A pokaždé, když si přečtu nějaké to moudro, naroste moje sebevědomí o další centimetry až metry. :-)

on more time (fikus, 09. 11. 2010 01:25)

anonymy, je tu někdo, komu to jednou dojde, že je slabý a ukřivděný někde v koutě své slabomyslnosti?
Je tu někdo takový? :-)
Bavím se jako dlouho ne.

super (fikus.., 09. 11. 2010 01:23)

zajímá mne, jakou budu mít trpělivost s neustálým opakováním toho, co je na první přečtení zřejmé.
Tak schválně,..jakou budu mít trpělivost?
No velikou, nebot mám čas.
:-)

nějak mi to nedochází (fikus.., 09. 11. 2010 01:20)

ale rukopis a malá nápaditost tkvící v opisování a kopírování a čekání na nesrovnalost mi opět dává jistotu, že jsem na správné cestě za odhalováním slabostí jedinců skrývající se pod anonymnímy přezdívkami,...:-)

fiku (ratka, 08. 11. 2010 19:48)

dyt to sam piseses : nemyslím, že by bylo řešením nechat dělat svobodomyslné jedince co chtějí a kdy oni chtějí. mám dojem, že takové celky by se rychle rozpadly a nebyl by kupříkladu imternet. :-)

manipulace a intriky (2klaudie, 08. 11. 2010 18:42)

to bývalo typické pro panovnické rodiny. Dnes se to ale vyskytuje taky... takže je dobré vědět a své potomky naučit co je manipulace a co jen zdravý nátlak a to jsou intriky a co je vyjendávání výhodných podmínek :-).

hahaha ratko (fikus, 08. 11. 2010 17:54)

zatímco já ty svoje fakoše do toho asi musel nutit co? :-)

fiku (ratka, 08. 11. 2010 17:07)

ujistuji te ze s internetem se takove svobodomyslne dite seznamuje dobrovolne a bez manipulace. hned jak dosahne na mys. vubec ho k tomu nemusim nutit :o))

a tak jo (fikus, 08. 11. 2010 14:46)

nechám těch mouder,.....

mimochodem,.. (fikus, 08. 11. 2010 14:44)

přinutit šlapat jedince dle vůle většinové organizace,...co na tom shledáváš špatného? Pokud jsi byla kdy členkou týmu, pracovního týmu nebo kolektivu, pokud jsi členem státního útvaru, jakože zcela jistě jsi,...nemyslím, že by bylo řešením nechat dělat svobodomyslné jedince co chtějí a kdy oni chtějí. mám dojem, že takové celky by se rychle rozpadly a nebyl by kupříkladu imternet. :-)

fiku (ratka, 08. 11. 2010 14:43)

pouc se sam, chytry jsi azaz. :o)

ale ale (fikus, 08. 11. 2010 14:39)

manipulace je vtloukání mouder do hlavy? To jsem netušil, pouč mne:-)

fiku (ratka, 08. 11. 2010 14:05)

spoustu vec ijsi nechtel a podivej se co mas? kde jsou tvoje deti a kde tvoje zlate trenky?
svoje deti jsem nechaval vzdycky rust jak odrivi v lese a zaplat panbu za ty dary. ze jsem jeste nepadala na hlavicku a nevbijela jim do hlavy treba ty tvoje moudra :o))

není manipulace jako manipulace (fikus, 08. 11. 2010 13:34)

necháš své děti růst jako dříví v lese, protože s nimi nechceš manipulovat? hodně štěstí, ale taková děcka bych potom nechtěl ani za zlaté trenky. Manipulace není jen o prosazování vlastních sobeckých a účelově cílených zájmů.

Klaudie (ratka, 08. 11. 2010 10:23)

dyt o tom pisu. ze ten co vladne a ten co je ovladan (obet) jsou totez. jeden bez druheho nemuzou existovat. Pokud nechcu vladnout a nechci byt obeti tak musi byt mimo. nevladnout a nenechat se ovladat. jit si svoji cestou a nerusit

Ratko (2Klaudie, 08. 11. 2010 09:32)

ano, to je princip vládnutí... dostat většinu tam, kam chci. A ti ostatní se buď přizpůsobí, nebo žijí někde na okraji. Ale jak se pozná, že ten kdo se postaví do role oběti je opravdu oběť a ne viník a že jeho idea je správná?

Fiku a Klaudie (ratka, 08. 11. 2010 09:08)

slaby a silny jedno jest. jakmile se nkdo postavi do role obeti tak okamzite otoci druhou stranu do role vinika. A ma ji na lopate. on je ten silny a ten druhy se trepota na hacku. manipulace svetem vladne. rikam ze resenim je dostat se mimo vliv. nehrat tyhle hry.

zajímavé téma klaudie (fikus, 08. 11. 2010 00:27)

jde o to, kdo si co představí pod pojmem: silný jedinec.
Lze jít nátlakově za pomoci argumentů a paměti, kdy si lze za určitý časový úsek vypozorovat v čem je jedinec slabší a potom ho přinutit šlapat dle vůle většinové organizace , která drží společnost lidí pohromadě.
Nebo to jde jinak.
jedinec cítí, že jeho myšlenka o splupráci je kvalitní, ale v daném časovém rozmezí nemá sílu a vážnost myšlenku uvést do praxe.
Počká si. Nevýhoda tohoto principu je fakt, že tento způsob mohou zvolit lidé, kteří jsou obdařeni trpělivostí a určitým nezájmem o výsledek v dannou chvíli bez ohledu na dopad jaký to může mít. Př:
řeknu svůj názor na věc způsobem, kterému málokdo uvěří. Někdo na to doplatí. Alibistický postoj: já to říkal a vy jste mne neposlouchali.
Anebo způsob kdy vezmu v dannou chvíli odpovědnost na sebe a strhnu okolí svým vyjadřovacím způsobem-způsobem komunikace-argumentováním v dannou chvíli na takové úrovni, že mi budou věřit. A ikdyž budu ,, slavný,, v případě že poslechnou a vykonají co mají vykonat a dopadne to dobře, obejde se to bez ztrát, stejně bude ten člověk sám. Unese tu odpovědnost a bude mít chut a vůli k dalšímu takovému počinu, proč by to měl dělat? Je to nelogické. Ale udělá to znovu. Je to obtížná cesta, je to cesta pro silné charakterově vykristalizované jedince, kteří nejsou žádnými génii ani bohy, jsou to pouze lidé, kteří vědí a jsou schopni na sebe vzít odpovědnost.

Ratce (2klaudie, 07. 11. 2010 22:31)

ano, štěstí přeje připraveným a v přírodě přežívají jen silné a přizpůsobivé kusy.
Každé uspořádání společnosti přináší nějaké skupině výhody a jiné nevýhody, nebo potíže. Jednoduše řečeno vždy je skupina která vládně a skupina mnohem početnější, kterou vládnoucí skupina ovládá.
Takže je na každém člověku kam se bude snažit dostat, jestli půjde cestou většiny a bude se mít tak nějak průměrně, nebo jeslti bude rebelovat a bude ve skupině, která má neustálé potíže, nebo jestli se bude snažit přiblížit ke skupině vládnoucí.

 

klaudie (ratka, 07. 11. 2010 18:53)

 

ne ja nebudu kontrovat ze ti druzi jsou lini. naopak si myslim ze urcita mira lenosti k zivotu patri a je soucast pudu sebezachovy.
kapitalismus prinasi vykoristovani lidi. a tak josu proste lide vykoristovani. protoze tenhle system lidi vykoristuje.
cim veodmei a jasneji se dokazeme v systemu pohybovat, tim lepe ho dokazeme prezit. a treba se i case stat alespon castecne na nem nezavisli.

Ratka (2klaudie, 07. 11. 2010 17:15)

Máš pravdu... vlastně záležína tom, jaká filozofie vládne v té či oné firmě. Jsou firmy, kd epodporují komunikaci, přátelství a kolektivismus svého týmu. ALe je hodně forem, kde naopak podporují individuálnost a kolektivita je dobrá jenpokud je potřeba zacílit proti někomu. Bohužel. A je hodně firem, kde je hlavní jen práce, práce a jakékoliv jiné věci jsou nežádoucí.. a to jak´pracovní vztahy mezi zaměstnanci, tak se snaží potlačit i soukromí člověka... prostě je pro ně zaměstnanec něco jako živý robot, který dostává mzdu a to je všechno. Prostě do práce chodí jak onipotřebují a ne jak bylo vžito, že je nějký víkend, nebo nedej bože by chtěl někdo žít i jinak, než jen chodit do práce a mít nějaké soukromí. Jsoulidi, kterým to nevadí, lidi, kteří to trpí, protože mají o pár korun v této firmě víc, nežjinde, ale njčastěji protože práce je málo a těžko by sháněli jinou. (nejraději mám ty, co hned kontrují, že ti co nejsou líní makat tohle nemají zapotřebí :-))

Klaudie (ratka, 06. 11. 2010 23:26)

tohle co pises je veci individualni. Dole na SAtanovi jsem trochu vyjela na Petra, protoze on je taky presvedcen ze ti druzi jsou ....
ale tohle neni reseni. Kazdy rozhoduje sam za sebe. A tak davama najevo bolest i smutek, i radost a veselost, a nemusim si delat starosti o praci a nemam potrebu byt uspesna.
Zatim si me v praci drzi tak jak se zda to snad ani nepovazuji za slabost. je treba zit, myslet a jednat tak jak verime ze je spravne. nerikat co ti druzi. a tamti. a jestli jsem stejna jako tamti a nelibi se me to, tak to proste delat jinak. V tom je prave ta svoboda.

Čaroději (2Klaudie, 06. 11. 2010 20:50)

Neumíme dát najevo bolest a smutek, ale ani radost a veselost.... a proč? V dnešním světě se to nenosí. Dnes je doba práce, starosti, práce... starost s prací má každý... jak ten, kdo je zaměstnanec (strach, aby o práci nepřišel), tak podnikatel (strach, aby nepřišel nejen o práci, ale aby měl i dobré pracovníky). Ani v jedné kategorii není čas na emoce... tzv. se netahá nic do práce a z práce domů už vůbec ne, leckde mají dovětek o vynášení jakýhkoliv info. A pak jsou lidi takoví hluší k podstatě lidskosti, pochopení, toleranci... Jsou naučení být draví, nekompromisní, dokonalí, úspěšní... ale pro krásný život partnerský je potřeba právě kompromis, ochota vyjít vstříc, pomáhat. Jedině tam kde vládne partnerství je možné ukázat radost, smutek, bolest, štěstí. Všude jinde je to bráno jako slabá stránka jedince.

2Klaudie (čaroděj, 05. 11. 2010 11:04)

Ahoj Klaudie,děkuji za povídání,víš ono je to podivné,bolest a další příchod bolesti a ještě větší,kněz říká-koho pánbu miluje toho křížkem navštěvuje-já ne,ale je to jiné a také bolestné je psáno tam někde daleko nebo blízko čas se naplní a odejdeš tam kam živá bytost nikdy nesmí.
Staré řecké báje to popisují jakopodsvětí kde každá duše přijde k vládci a zpovídá se ze svého života tady na zemi,nejenom báje ale i učení velmi prastará o tom povídají,některé sny které tobě se zdají jsou kusé vzpomínky na to jak tvoje duše čeká na další návrat sem nazpět.
Vím že bolest ztráty člověka kterého jsme milovali je nezměrná a nedá se ničím ohodnotit ani slovem nebo majetkem,ale věř mi prosím že toho člověka máš uvnitř svého srdce v celé jeho kráse,kdykolivěk si na něho vzpomeneš tak on ti pomůže svou přítomností a tvé srdce je plné lásky k němu a to jednou provždy,jsme bytosti smrtelné a podivné,neumíme dát kolikráte najevo svou bolest a smutek ale proč?
Mnohokráte jsem se uchýlil o pomoc ke svým milím kteří mě osobně odešli příliš brzo aniž mě dořekli co chtěli,teprve nyní po mnoha letech jsem pochopil že odešli proto aby mně a mému srdci pomohli překonat další etapu života,proto ta slova o lásce boží,....

Pokud dovolíš.......
,,Já Jsem"ta síla nekonečné lásky,zvětšující se,až je vítěznou:::::
Bůh ve mně je Silou nekonečné lásky,jež sama sebe rozšiřuje až do chvíle,kdy se stane vítěznou...Svět bez konce....

od Saint Germaina

Děkuji za tebe a ostatní Jarda

pro mimiane (čaroděj, 05. 11. 2010 10:47)


Víš vše co je tady okolo nás je krásné i to bahno a vítr,když si to mi lidé uvědomíme tak vlastně je to otisk nás všech lidí,říká se bahno společnosti,vichřice v myšlení.
Ale promin Ahoj a dík za slova,jsou moc krásná a mě osobně potěšila a i můj první syn je Jára,všichni víme že život nás učí proč je to vše okolo a proč to vše je,dává i bere ale i mi jsme tací dáváme a čekáme co za to,je to naše vlastnost bohužel.
Nikdo neumí vysvětlit proč odešel naprosto zdravý člověk a proč žije ten nad hrobem,berme to takhle,naše zrození je to co počátek cesty,kam vede cesta je psáno v knize osudu kterou čteme i když neumíme číst,věř je to tak a platí to co lidé a jiné bytosti jsou na tomto světě,pokud někdo jiný zná a čte toto tak at mi poví a já budu moc rád za pomoc.
Asi zatím vše jdu si zase lehnout a díky za vše. Jarda

Čaroději (2Klaudie, 04. 11. 2010 20:01)

hezky jsi to napsal... ano, pokora to je to co mnoho lidí najde, až když sami zjistí, že nejsou tak velcí, jak si mysleli. Jen s tou Boží láskou je to v mém srdci sporné. Proč bere lidem předčasnějejich blízké, zraňuje je ještě víc ve chvíli kdy už tak mají bolesti dost... říká se že očistec je až po posledním soudu, ale mě se tak nějak zdá, že očistec je v běžném životě. Přeci jenom laskavý otec netrestá, neubližuje.

Jane,... (fikus, 04. 11. 2010 14:12)

toho kretena beru zpět, vím, že umíš číst a psát a dokonce i básně, nemýlím-li se? Radši bych Ti předvedl skutečně hřejivý mezilidský vztah, ale sama víš, že ten můj radikální nástup na Tebe byl nutný pro ozdravění našich vztahů. Je třeba se podívat do zrcadla a pravdě do očí. Tak přijd a pokecáme.

Jane,...sem radši vůbec nelez (fikus, 03. 11. 2010 02:46)

pokud náhodou sem zavítáš, poučím tě o tom co jsou vztahy mezi lidmi a pokud se budeš chtít chovat tak arogantně jako já, musíš na to mít.
Věř mi, že mi nečiní žádnou radost se chovat arogantně a přezíravě a s vědomím, že lidi kolem mne jsou nuly vole.
Ale když budu chtít, kdykoli si s takovými jako jsi ty pohraji a vezmu to na své jméno a na vlastní odpovědnost.
Už to chápeš o čem píšu kretene?
:-)

a tak marně hledám,... (fikus, 02. 11. 2010 14:35)

a nic. Nemohu ho najít nikde, na žádných jiných tematech... Jane, Janíčku,....kde jsi? Nebo jsi se zasekl na Lásce a erotice,..které tak dobře rozumíš? Vnes prosímtě světlo a myšlenku i jinam,...v lásce a erotice jsi mne již vyškolil,...Jane!

Pro Járu čaroděje, (mimiane, 30. 10. 2010 02:28)


tohle jméno mám moc ráda, jmenoval se tak můj muž, a po něm stejně i syn. Jsem ráda, žes opět začal psát, chyběls nám tu všem, ty i tvé krásné vyprávění.
Přečetla jsem si , všecko cos napsal, je v tom hodně moudrosti a pravdy. Člověk si často neuvědomuje, to všecko okolo, co mu život přináší a dává, bere to jako samozřejmost a pak se stane něco, co způsobí, že začne hledět na svět jinýma očima. Je to jak impuls, pro oči i srdce dokořán.
A já se už moc těším na tvoje povídání a povídání......

 

Jane (ratka, 29. 10. 2010 08:03)

 

jak to vis ze nejsem dost pruzna?

Radce (Jan, 28. 10. 2010 23:21)

Vyžaduje to jistou dávku těslené pružnosti nebo poškození.Četl jsem to v brávíčku.

Radce (Jan, 28. 10. 2010 23:18)

Ty se nemůžeš vyhulit Radko.

Fikusi (ratka, 28. 10. 2010 10:24)

aha 18lety kluk se jeste boji zivota, nevi o nem vubec nic. a tak tlumi svoje strachy.
chystam se neco pestovat. teda kdyz uz se to muze :o) na stara kolena to treba vyhulim.

Zlatá Saty! (fikus, 28. 10. 2010 05:43)

:-)

zdar děcka (fikus, 28. 10. 2010 05:41)

ahoj ratko,..vyhulit se? Na to se zeptám kluka, co bydlí vedle,......jak je vyhulenej je v pohodě a nic ho nezajímá a na všechny okolo se usmívá! Je mu vosumnáct-18 jařin. :-)
Běda, když vyhulenej není.
Ale na držku jsem ještě nedostal, tak to s tím vyhulením ZATÍM nebude tak tragický:-)
Já to řeším tak, že si zajdu na 28 desítek malých piv a tak.

pro každého kdo to čte (čaroděj, 26. 10. 2010 22:48)


Všem vám zde přeji krásné dny a noci,dlouho jsem zde nabyl a docela mne to mrzí,nedá se to vrátit bohužel ale i bohudík.
Dovolil jsem si přečíst několik povídání od vás,některá jsou velice zajímavá až se dotýkají srdce,jiná mají nějakou vntřní nesourodost ale to mě nepřísluší hodnotit protože každý píše jak to cítí.
Moje omluva je že moje bytost odmítala cokoliv dělat,mnoho to času muselo uplinout aby jsem opět byl vítěz,nevím kolik mnoho času bude pro mne ale naložím s ním jinak nežli doted,jednou Saty napsala že člověk se má dívat tam dopředu dokud ten předek vydí,tak jsem na to vzpomenul a začal se tam dopředu dívat a pomáhá to.
Tam někde je stat o bohu a jeho dětech,čili nás,říká se že bůch nás miluje ale je jenom na nás jak s tou jeho láskou naložíme,on nám neurčuje proč ale dívá se.
Člověk jako já to zjistí až později a já to poznal,dovolil mi tady ještě pobýt a zato jsem mu vděčný,každý z nás má svoje hodnoty a své priority,každý je ale vydí jinak,proč?
Možná se budete na mne zlobit ale je to tak,dovolil jsem aby moje srdce věřilo tu nesmírnou sílu,stal jsem se jiný,vás mám pořád rád a jsem vám moc vděčný za pomoc kterou jste mě dali v době nejtěžší,budu se tady zase objevovat jak bude dobře pro mne,vám budu trochu povídat a povídat.
Zatím vám moc děkuji za trpělivost kterou jste projevili právě ted když jste četli toto povídání.
ahoj Jarda

Fikusi :o)) (ratka, 26. 10. 2010 08:21)

clovece to by bylo blby kdyby SAtanka svoje stranky zpoplatnila. urcite by me to neodradilo :o)
hehe, co to je vyhulit se? jak se to dela?
ja se Fikusi musim na spoustu veci vys... jinak bych nedopadla dobre. Asi bych se zblaznila :o)

:-) lynčovat ne Saty,... (fikus, 26. 10. 2010 01:13)

...ale řezat od rána do večera místo snídaně, oběda a večeře!
To byl vtip, zametám před vlastním prahem. Jen jsem zjistil, že dnes se nějak nenosí cit pro organizaci a vytváření příjemného esteticky na pohled a poslech,-prostředí k životu. Tak nějak se nosí na všechno sr.. a at to udělá někdo, kdo je za to placený. Radši se vyhulím, vezmu prachy a udělám se pro sebe.
Jojo, každá civilizace má svůj vzestup a úpadek,-ostatně jako všechno v tomto známém vesmíru. :-)
Dnes mě naštval Kotwald a do začátku dalšího Velkého Třesku mu nezapomenu, že ten komerční lojzek nenechal prostor zdarma si stahnout písničku ve studiové kvalitě a ne jeho uknourané live.
Hlavně, když na Satančiny stránky lze jít zdarma!
Pa děcka a dobrou noc!

SAty (ratka, 25. 10. 2010 13:10)

Ahoj, mozna jo. Mozna ta prisnost je potreba. Jenze kdo ma na to ten cas? Pan mel kancelar a tak se angazoval. mam kamaradku, ktera je od rany a nafackuje cikanovi primo behem okradani rakouskych duchodcu. Jenze kolik lidi ma na to cas? Vsimat si kdo co kde nici, kde rve, kde cura a kadi. Zda se mi to hodne vycerpavajici.
Mam na tohle dost ignorantsky pristup. I kdyz vim, ze tim vlastne lajdaky podporuju.
Ale nemam dost sil nekoho honit, sledovat, vychovavat a poroucet mu. Pokud to dela nekdo jiny tak jsemmu za to moc vdecna.
Jedine z ceho mam strach je, aby lide nebrali pravo do svych rukou ne lyncovali lidi. teda bez rozsudku a tak.

pro Fikuse (Saty, 25. 10. 2010 13:02)

Fíku, ty seš vlastně šťastnej člověk a ani moc k tomu nepotřebuješ - muziku, pár dobrejch přátel a spojovadlo. My tě tu vidíme taky rádi, kor když se rozepíšeš po rubrikách jako v noci, to jsem si početla.:-) Jen kdybys měl takových chvil víc.;-)))) Stop

k těm ubytovnám (Saty, 25. 10. 2010 13:01)

Teď o víkendu jsme byli za známejma v Klášterci, podívali se do Kyselky a taky do zámeckýho parku. Vím, že tam někde mají ubytovnu pro neplatče a bezdomovce, tak jsem se zeptala, jak to tam chodí. Zpáteční cestou jsme jeli schválně kolem. Dlouhá přízemní budova na konci města připomínala kravín, nebo nějakou ubikaci pro dělníky. větší betonovej plac a oplocení. Žádnej bordel kolem. Nikdo nebyl venku, jen tři cikáni šli odtamtud do města. Prý tam mají každodenní dohled, nesmí dělat nepořádek, jinak by to museli opustit. Je to ale jen dočasně, musí si hledat práci a splácet dluhy vůči městu. Sociální pracovníci se jim snaží pomáhat, aby se vrátili zpátky, ale je to v mnoha případech beznadějný. Známí bydlí v paneláku a měli tam jednu cikánskou rodinu. Měli dva kluky 15 a 17 let a ti dva stihli poničit chodby a výtah tak, jako kdyby tam bydlelo deset rodin. Najednou se začaly u sklepa objevovat louže a lejna, smrdělo to v celým domě. Shodou okolností měl jeden pán u sklepa kancelář a občas tam pracoval a tak se stalo, že nachytal jednoho z těch kluků, který tam právě vykonával velkou potřebu. Prý byl kravál na celý barák a kluk to musel všechno ukidit, jinak chtěl na něj zavolat policajty. Tohle je jedna z věcí, kterou normální člověk nepochopí. Dělal svinčík v domě kde sám bydlel, přitom mohl vyjet výtahem o dvě patra vejš a mohl jít normálně na záchod. To je právě to chování zvířátka, které postrádá logiku a rozum a který je příčinou spousty podobnejch věcí, který normální člověk nemůže přejít mávnutím ruky, přeskakovat výkaly a říct si...nojo, je to jiná mentalita, nebudu přece na nich chtít, aby s tím chodili domů. Naopak si myslím, že by na ně měl být daleko přísnější metr.

fikusi (ratka, 25. 10. 2010 09:15)

taky jsem moc rada ze si to muzu precist. ze mam tu moznost.

zdar lidi od Satanečky! (fikus, 25. 10. 2010 01:28)

Dnes nepřipojím žádný sáhodlouhý referátek, jenom jsem rád, že si to všechno můžu přečíst-že mám na čem, ...že si mohu poslechnout doprovodnou muziku, kterou někdo vybral-mám na čem .....a že to mohu předplatit na další měsíc dopředu!:-)
Nechodím často, ale za to rád..

Mimiane (Bandy, 24. 10. 2010 23:16)

Podobně nakupují i dospělí. Přijde jich do krámu pět a ještě děcka.Ohmatají všechna skla u vitrín. Nakupují zvláštním způsobem. Koupí cigarety, ty vždy první. Nechají si vrátit, nahlédnou do hrsti a ještě chleba. Zase vráti a pohled do dlaně. A kolik stojí tamto a tamto, tak dlouho až cena odpovídá obnosu, který mají. Peníze , co přinesou do obchodu utratí beze zbytku. A jdou. Devět lidí přišlo nakupovat a nakupoval jen jeden.A já stojím 20 minut než se realizují. Děcka jsou hlučná, nenechavá a otravná.. Pokud se rozhodnou, že si budou hrát okupují dětské hříště. V okolí jsou tři a oni jsou schopni obsadit všechna.Potulují se po ulici, obsazují všechny lavičky v obci. Viděl jsem jednoho jejich kluka jak byl vyvenčit psa. Kulturně sebral hromádku po pejskovi do pytlíku. Pak pytlíkem zatočil a ten skončil v zahrádce za plotem. Na ubytovně je asi 80 míst. Jenže běžně tam přebývá dvoj až trojnásobek. Návštěvy odjinud. Ti co tady bydlí nekradou. Nikdy nedělají škody v místě kde bydlí. Ví, že je známe. Zato ty návštěvy jsou odjinud .Ti nedělají škody v místě bydliště, ale tady, kam přišli na návštěvu. No a vztahy mezi nimi jsou napjaty z politických důvodů. Všichni mají mobil, značkové oblečení, jezdí auty. Z podpory.A to důchodce, který celý život pracoval si auto nemůže dovolit. Prostě nemá na provoz.A tak napětí narůstá. Místní chtějí zrušit ubytovnu nebo změnit osazenstvo. Navenek poklidná symbióza. Pod povrchem rostoucí napětí. Jenže majoritní obyvatelstvo nemá převahu. A nezail jsem, aby z té minoritní skupiny někdo někomu pomohl.Opačně se to stává

 

Mimiane (Bandy, 24. 10. 2010 20:00)

 

Chodí za mnou kluci, jestli jim nespravím počítač. Několikrát jsem ba ubytovně byl. Není to jiné než na jiných ubytovnách podobného typu. Uklizeno, v pokojích televize,počítače, nábytek nepříliš ošuntělý. Překvapili mě dvě věci. Není tam smrad a nepije se tam. Zato se hodně kouří. Po chodbě běhají děcka a jsou hlučná. Komunikace na můj vkus poněkud hrubá. Nedostatečná slovní zásoba je řešená použitím vulgarizmů i ve vztahu dětí k rodičům. Tříletý klouček mamince říká ty stará k.... a nikdo se nepozastaví.Přesto mnohem kulturnější než jsem čekal. Mimo ubytovnu vadí. Nakupovat chodí ve skupinách. Lízátko za tři koruny přijde nakoupit šest dětí. Vyptávají se na ceny, neumí počítat. Více jindy

pro Bandyho... (mimiane, 22. 10. 2010 20:52)

Vzpomínám si, žes jednou taky psal o ubytovně , poblíž tvého bydlení. Ráda bych věděla jak to chodí jinde, třeba tam u vás. Moc by mě to zajímalo... a zároveň jsem zvědavá i na tvůj názor.

mimi (ratka, 22. 10. 2010 20:50)

na lepsi se vzdycky lehko zvyka. Akorat si rikam jkaou cenu za to platime? Ceho se tim vzdavame?
nase smysly se otupujou, ostrazitost ochabuje, linivime, stresy stridaji ruzne depky. DAn za prizpusobeni. vsichni ji platime. kdyz se teda prizpusobime. Protoze je to pro nas vyhodne. prodavame svoj dusi.
driv mi to neprislo az tak doocibijici jako ted.

Ratce (mimiane, 22. 10. 2010 20:32)

Ratko píšeš, že ačkoliv jsi přizpůsobená, zůstává v tobě světýlko nepřizpůsobenosti, já myslím, že to světýlko, zůstává v každým z nás, třeba právě v těch snech a fantazijích, kterým se tolik bráníš.
Jenže nostalgický vzpomínky, na dobu před sto lety, nic nevyřeší, ani ty sama, by ses nechtěla vracet přece do té doby. A oni určitě taky ne, jen se podívej po jejich bydlišti, nenajdeš jedno okno bez satelitu, taky si rychle na tyhle věci zvykli, přizpůsobili se a bez nátlaku...viď? K tomu návratu do přírody, myslíš, že je to jejich touhou? Kolikrát si toulkami v přírodě potkala kochající se cikánskou rodinku? A ten oheň? Proč ne...třeba u nás na louce je ohniště, kde se asi třikrát za rok sejdou, zpívají, povídají, popíjejí, děcka řádí a opékají buřty, odpadky dávají do pytle a do deseti hodin je klídek a nikde ani papírek.Ono jde všechno, jen bych si třeba představovala, že tam někdo zahraje na housličky, případně zabrnká na kytaru a oni maj natažený kabely od ubytovny a repráky jedou....to víš pokrok nezastavíš. :-)

taboriste (ratka, 22. 10. 2010 08:44)

kdyz jsem projizdeli kolem cikanskych taborist ve FRancii, tak mi nasi hostitele s odporem vykladali o cikanech co tam tabori. vime, ze v posledni dobe se jich do Franci nahrnulo vic a jsou problemem. TAbori nejen na vyhrazenych taboristich ale cpou se i do parku, tam lezi na trave a perou si veci v mistnich strouhach.
Mluvilo se o tom, ze by se mela odpojit voda a elektrina z místnich taborist, ze na to cikani nemaji právo. Dobre. To chapu. Ale jak se maji dostat k vode? Musí se utáborit u potoka aby mohli prat. Povoli jim taboriste u potoka? Kdysi mohl cikan zastavit v prirode, ted uz to nejde. Ztraceji moznosti pohybu v prostoru. Usazuji se tam kde se nemuzou dostat k zadny prostredkum.
nedvno u nas zavonila pani brusicka nozu. Uz potreti. Dvakrat jsem se bala ji dat noze k nabrouseni. Ted potreti jsem ji dala uplne vsecky vcetne nuzek. ZAbalila je do novin, odnesla a vecer je prinesla vsecky krasne nabrousene.
Je to vina cikanu ze uz nedokazou ctit sve tradice (kocovny zivot, zpev, drobne kradeze, brouseni nozu, oprava nadobi) Ze byli uplne vytlaceni ze sveho sveta do sveta ktery je jim uplne cizi. Primo protivny.

mimi (ratka, 22. 10. 2010 08:36)

Vsichni se musime prizpusobit podminkam ktere jsem si ted vytvorili (nebo nasi predchudci) a tak i ti "neprizpusobivi" nejsou vyjimkou.
ale presto tak nekde v hlave se mi srovnava zivot v konskych povozech, kolem ohnu, obcas ukradena slepica, brouseni nozu. volnost. hvezdy. cely svet. a na druhe strane panelak, splatky, voda, elektrina, zdi.
nekdo se prizpusobi protoze je k tomu dotlacen nasilim. jinak by si udelal ohynek na silnici, sbil chatrc z plechu, koupil kone a kadil do strouhy.
ja nerikam ze ta druha varianta je lepsi. jenom je to varianta "neprizpusobiva" a asi tak nejak naturelu blizsi. Ktera neni v souladu spodminkami standardu (prace, panelak, splatky).
ja jsem prizpusobena, presto nekde uvnitr furt citim svetylko neprizpusobenosti. A vnimam ho jako nadeji. pro sebe.

Ratce (mimiane, 22. 10. 2010 00:46)


Co myslíš Ratko tím nátlakem? To, že platí za zprostředkovaný služby? Teplo,vodu, elektřinu?
Vždyť tohle všecko se svých peněz platíš taky a připadá ti to jako nátlak? Já myslím, že to bereš
jako samozřejmost. Oni ty peníze dostanou zadarmo, tak to ber, že vlastně zadarmo mají tyhle služby a ještě jim dost zbývá. Je tedy nátlakem chtít po nich chování, které neobtěžuje a nezasahuje do práv druhých?
Ale v jednom máš pravdu, vytváří se tím lepší možnosti pro zařazení těch dětí do společnosti a sama víš, jak dětství dokáže ovlivnit, celý další život.
Víš, ono se o tý volnosti hezky mluví, ale taky se říká ,,koho chleba jíš, toho píseň zpívej,, takže nejen brát, ale taky ctít všecky dohody a zákony a ne ještě střílet prakem.
Ty bezdomovce, bych nesrovnávala, jsou jen takovou malou vadou na kráse v oku některých kolemdoucích, nic víc......

Saty (ratka, 21. 10. 2010 12:07)

jenze co to znamena stejny metr? bezdomovec se nenecha bez prostredku. pokazde se najde zpusob jak ho udrzet na zivote (vetsinou), stejne tak i cikani pokazde najdou cestu jak přežít. dostanou podporu jako jiní.
Pozitivní (donucovaci) diskriminace pusobi dokud pusobu donucovani. Az donucovani povoli tak povoli i "prizpusobeni".
Me to řešení které praktikovala prabába přijde velice moudré. Že je lepší s cikány vyjít.
JIna otazka je, zda mi vadí na co jdou moje daně. Ne nevadí mi ti. Cikáni jsou nekde na posledním míste v tom co se rozdává z mých daní. Jsem plne za to, dávat lidem bez zájmu o práci skutečně jen částku na přežití (aby neumreli hladem) a nerozlišovat u toho, jestli jsou to cikani nebo nejsou.
Třeba v Nemecku jsou přímo královské sociální dávky. U nás to nic moc není. A jestli se to zdá nekomu moc, tak ař volí pravici tak jim to ještě víc oseká. Důležité je aby to nebylo rasistické. Jakože speciální řešení pro cikány. Aby to platilo pro všechny. Aby fakt že je nekdo cikán nebyl volňáskem na hon čarodejnic.

Ratce a Mimi (Saty, 21. 10. 2010 11:00)

Proč myslíš Radko, že cikán je hanlivé slovo? Dokážeš historicky doložit původ slova rom? Historicky jde doložit jedině název cikán a to, že se sami přejmenovali by jim mělo smazat všechno to negativní, co se k slovu cikán váže? To je nemožné, musela by se přepisovat i historie. Památná slova Jana Žižky z Trocnova - Táborská republika: Zavřít brány, chraňte majetek, blíží se cikáni.
Mamka mi jednou vyprávěla, že její prarodiče pocházeli ze Zálabí u Kolína a měli tam statek. Jezdívali na trhy a prodávali drůbež a to co se urodilo na polích. Vraceli se s koňským povozem většinou večer. Pravidelně se na kraj města vracívali cikáni a tak prabába poslala za nimi služku a dala jí do tašky nějaké oblečení pro děti a taky nějaké jídlo. Kladla jí na srdce, aby řekla, že je to od Vališů. Ne že by měli cikány tak rádi, ale když se pak odněkud vraceli a v té tmě je před městem obstoupily tmavé postavy, stačilo zavolat, Jsem Vališ, nechte nás projet a oni je opravdu nechali projet. Byl to takový povinný odvod desátek, jinak by byla škoda daleko větší jak na poli, tak na drůbeži. Odjakživa parazitovali na ostatních. Radko, píšeš že oni jen berou to, co někde leží. Myslíš že není nebezpečný pro lidi, když kradou kabely od signálního zabezpečení vlaků? Je to tak nevinné? Tobě nevadí, že docela slušná částka z tvých daní jde cikánům jako příspěvek, aby dál vedli zahálčivej život? Kdybys měla jako sousedy cikánskou rodinu s několika dětmi, tak bys nebyla vůči nim tak tolerantní, to mi věř. Na jaře by se z oken na tebe všichni dívali jak se plahočíš na zahrádce, sázíš, okopáváš, zalejváš, pleješ a pak sklízí oni a nezapomenou se ti podívat i do garáže a ještě se budeš muset vyrovnat s názvy, kterými tě budou děti častovat na tvém pozemku. Jak z toho ven? Přečetla jsem to jasně mezi řádky v tom, co napsala Mimi. Od bílého člověka se vyžaduje dodržování zákona ve všech směrech. O cikánech se říká, že mají jinou mentalitu a tudíž se na ně nesmí tak tlačít a spoustu věcí se jim toleruje. Co se s tím dosáhlo? NIC_!! Mimi popsala život v ubytovně pro nepřizpůsovivé. Oni tam nejsou dobrovolně, oni MUSÍ dodržovat pořádek, oni MUSÍ platit nájem, oni MUSÍ posílat děti do školy, oni tam totiž MUSÍ být, protože jinak by zůstali na ulici. Tady je vidět, že potřebují nad sebou dohled a vedení, protože toho sami nejsou schopni. Je toho dost, co bílej člověk MUSÍ a měl by platit stejnej metr i na cikány, jiný řešení nevidím Mimi, protože tolerance je na prd.

jeste podotknuti (ratka, 21. 10. 2010 09:12)

použila jsem hanlivé slovo cikani schválně, jakože jsou to ti kteří řvou na ulicích, žebrají a kradou. teda konkrétní případy mezi romy, ale uplne stejné skupiny lze naléz ti mezi bezdomovci. co vysedávají v parku, leží na lavičče a pijou.

mimi (ratka, 21. 10. 2010 08:39)

jsem spise vnejsi pozorovatel. Je to urcite natlak. ale jak se zda ti ubytovani ho akceptuji dobrovolne a tudiz tento natlak muze vytvaret urcite prostředi, v kterém se decka muzou dostat do vetsinouve spolecnosti pokud budou mit zajem.

Problem ghett je zejmena v tom, ze i z mladych kterí by se chtela prizpusobit a uniknout z ghetta muzou mít zavrené dvere.
kazda vetsinova spolecnost je obklopena ruznymi okrajovými skupinami a lidmi mene prizpusobivymi. A kazda dle sveho naurelu se s tim nejak vyporadava. Z meho pohledu pusobi cikani na vetsinouvou (rozumej prizpusobivou) spolencost pozitivne v tom smyslu, ze ji nuti odhalit karty na jedné straně (strhava masku) a zároveň být ostražitý na straně druhe.
Napsala jsem o deviantech a ruznych nemocných lidech kterí jsou nebezpeční společnosti tím že jsou schovaní a třeba zabíjí ze zálohy. nebo opili řidiči, kteří zabíjí přímo na ceste.
Ale cikání "jen" otravují a berou to co nekde leží. V tomto smyslu nejsou neboezpeční jako spiše únavní.
Většinova přizpůsobivá společnost furt je na tom lépe a táhne za delší konec. když se úplně uzavře a cikánům neumožní nic vzít a na ničem participovat, zadný vstup a pristup k hodnotam, tak jim taky neumožní žít.
Kolik vyspelých společnosti tohle připustí? (proste nechat vyhladovat okrajové skupiny) VEtšinou furt něco kápne a tak i tyhle okrajové skupiny žijou furt dál mezi přizpůsobivými. Vždycky to tak bylo. a asi to tak i zůstane.

všem.. (mimiane, 20. 10. 2010 23:20)

Často jsem se zamýšlela nad tím, jak cikánskou otázku vyřešit. Řešilo jí už tolik generací před námi, aniž se cokoli změnilo. Snad jen předešlej režim, je donutil pracovat i když s takovou pochybnou morálkou, kterou jsem už tenkrát, neustále musela řešit. Ani se proto nedivím, té malé (spíš žádné) snaze je zaměstnávat. Zajímaly by mě názory ostatních, jaká řešení, by případně udělali, pokud by to samozřejmě bylo v jejich moci...Myslím tím všechno, od zaměstnání, bydlení, škol,sociálních dávek atd...
Faktem je, že některý státy, tuto otázku mají již vyřešenou. Ale, bavili jste se tu nejdřív o manipulaci, tak mě napadlo, jestli je i manipulace, tedy ta v pozitivním smyslu, třeba naše ubytovna, kousek od mého bydliště.
Osmdesát lidí, převážně romů, postupně nastěhovaných, při privatizaci městských bytů. V ubytovně je vrátnej z bezpečnostní služby, hned naproti vchodu, kterej nepustí dovnitř nikoho cizího bez zapsání OP, návštěvy musí opustit budovu do devíti večer, případně mohou přespat za 250kč. Rodina se dvěma dětmi, zaplatí za jednu místnost s předsíňkou, společnou kuchyní,společnými sprchami a záchody, kolem sedmi tisíc měsíčně. Je tam kočárkárna, posilovna a dětské centrum.O čistotu se starají dvě uklízečky.
Neexistuje záškoláctví, děti chodí čisté a většina dokonce do normální základky. I dětské hřiště uklidí a do posledního papírku, denně vysbírá pracovník města, prostě v okolí čisto a pořádek.
Taky jsem parkrát zapoměla kolo před domem a pořád ho mám :-)) nepamatuju, že by v naší ulici někdy, někdo vykrad auto...
Zdá se vám to jako pohádka? Ale není, je to fakt.
Tihle lidé podepsali ke smlouvě dohodu, pokud by neposlali dítě do školy, narušovali klid v budově, měl někdo z rodiny problem se zákonem, musí ubytovnu do týdne opustit s celou rodinou. A oni nemají kam jít a vědí, že někteří již odejít museli.
Co myslíte vy? Je to manipulace, nátlak, nebo dobrá věc?

Saty (ratka, 20. 10. 2010 18:42)

napsala jsem vrozene poruchove patologicke jednani. ale nic... dobry :o)

Ratce (Saty, 20. 10. 2010 15:57)

Tak to jsem nevěděla že jsi z nevzdělanosti zahla na deviaci. Tady souhlasím, naštěstí je to malé procento lidí a možná budeš mít pravdu, že to bude půl na půl. Určitě se ale výzkum v tomhle směru nedělal. Co se týká romů, tak jsem jednou četla jednoho pána, co se zabýval různými etniky. U romů psal, že v Indii byl kmen, který čítal asi 300 lidí, jež všichni ostatní lidé nesnášeli a tak je vyhnali. Ten kmen se vydal do Evropy a jelikož je pro svoji odlišnost nepřijali nikde, tak kočovali. Nikdo se také nechtěl s nimi mísit, tak se množili jen sami mezi sebou a jak to dopadá, když se mísí příbuzenská krev všichni víme. Docela bych tomu věřila. Když si vracím co jsi kdy o romech psala, tak se mi zdá, že zaměňuješ nevzdělanost, negramotnost a retardaci za svobodu ducha i jednání. Není to tak. Ahoj Radko.:-)

Saty (ratka, 20. 10. 2010 15:07)

asi takova studie zatim nebyla.neschopnost se prizpusobit vetsine za poruchu nepokladam :o) spise mam na myslim deviace jako pedofilii nebo sadismus. neco jako ten general co vozil kralovnu, fotil se v damskem pradle a zavrazdil dve divky. to by fakt chtelo nejaky pruzkum. nemyslim ze u romu je vic deviantu. tipuju je spise neco ukrast nebo pobit se. ale ne ze zalohy nekoho prepadavat a uspokojovat se na nem.

Ratce (Saty, 20. 10. 2010 13:37)

Možná to opravdu romský matky nevnímají jako lumpárnu, stejně tak jako krádež nevnímají jako krádež, ale považujou za to normální postup, jak získat to co potřebujou. Nsouhlasím s tebou v tom srovnání patologických poruch chování. Když vezmeš 100 bílých dětí a 100 romských dětí, tak vrozených poruchových jednání je tak 10% ku 90%. On už genový dar rodičů se na těch dětech projeví a když k tomu ještě žijou v neveselých sociálních podmínkách a ve špíně, tak se není čemu divit.

SAtka (ratka, 20. 10. 2010 12:07)

napadlo me, ze mozna ty romske matky ciny svych deti nevnimaji jako lumparny. proto svoje deti chrani. ale to uz zase vkladam svoje vlastni mystifikace :o) ahoj.

co se týče ruznych vrozených patologických poruchových jednání, tak je asi ve vsech vrstvách podobné procento.

Ratce (Saty, 20. 10. 2010 12:03)

Díky za odkaz Radko, přečetla jsem si to. Přesný počet romskejch dětí tam neuvádí, jen píše, že převážná většina z osmi dětí byli romské dívky. Takže i podle fotky to vypadá, že jich bylo asi 5. Brala si je už větší, takže ta čtrnáctiletá u ní pobyla 4 roky. Píše tam, že už jsou všechny pryč a mají svoje rodiny, nepíše ale, jestli se jí podařilo ty děti dovést k nějakému vzdělání a ani se nezmiňuje, jestli to bylo s těmito dětmo složitější, než s bílými dětmi. Nevadí, i to je výkon matky Terezy, vlastně ona jí skoro je, když jsem četla jaký měla život a v čem našla smysl. Mluvíš jako matka a říká se, že matka bude miovat svoje dítě a nebude věřit v jeho vinu i když by to byl vrah a jako jediná na světě bude při něm stát. Já sama nevím jak bych se zachovala, kdybych měla nevzdělatelný a problémový dítě, jedno ale vím určitě, neolerovala bych ho a neomlouvala lumpárny, jako je to vidět u romskejch matek.

Saty (ratka, 17. 10. 2010 15:28)

zde odkaz, omlouvam se ze jsem se spletla v poctu. nevzala si jich domu 13, ale jen osm.
http://www.ceskatelevize.cz/porady/1186000189-13-komnata/207562210800029/
To tema vlasten jsem zpusobila tim, ze jsem nepresne popsala co rozumim "nevychovou". TAkze v ramci nevychovy se muze stat ze problemova rodina "nevychovou" ale nekdy i "vychovou" zpusobi svym detem obtize pri adaptaci vetsinovemu zivotu.
Zde neznam reseni. Muz se ridit jen tim jak to vnimam nevo delam doma. Zda bych mohla milovat dite, ktere by nesplnovalo "vetsinove normy" nedokazu momentalne pravdive odpovedet. Treba budu mit takove vnouce a pak budu moci odpovedet z vlastni zkusenosti. MOje srdce mi ted rika, ze ano. Ze bych sve dite ci vnouce milovala jakekoliv. Ale seda je teorie a zeleny je strom zivota. Takze to se vsecko ukaze jen v praxi.

Ratce (Saty, 16. 10. 2010 23:03)

Přesouvám rozhovor o manipulaci sem. Zmínila jsi Romy. Tam se nedá mluvit o manipulaci dobrým směrem, kterou by upaltňovali rodiče na děti a taky si myslím že i kdyby měli snahu, nepadalo by to na úrodnou půdu. Tam děti jen chytají, co vidí. Mluvila jsi o romských dětech, které si adoptují bílí rodiče. Tohle se nevyplácí, což se ve většině případů potvrdilo. Proto jsem zmínila, že v tom, jaký člověk je, hrají nespornou úlohu geny. Snažila jsem se o dr. Vodičkové sehnat nějaké informace. Kromě toho, že je ředitelkou fondu ohrožených dětí, jsem se nic jiného nedozvěděla. Pochybuji, že je měla všechny u sebe doma. Kdybys ty měla nějaké podobné dítě doma, musela bys použít vzorec pravděpodobnosti a tam by ti vyšlo, že oprotí bílému adoptovanému dítěti ti hrozí daleko víc že budeš mít nepříjemnosti ve škole, budeš obviňována že mu nejsi schopna vštípit základní hygienické návyky, že budeš okradena, nebo že budeš mít kudlu v zádech. Dokázala bys to dítě, které podle tebe bude samo sebou a nebude odpovídat většinovému obrazu, milovat v jeho základní podobě?

 

Fikus (Bandy, 31. 08. 2010 21:41)

 

Dík, Mirku.

Milá Dančo,.. (fikus63, 28. 08. 2010 11:59)

četl jsem tvůj příběh. Nevím sice, na jakejch hadičkách jste tatkovi mohly stát:-), nějak to není mechanicky možný. Proti chování zatrpklého člověka-jakým zřejmě ona babička je, je jediná obrana....vyhnout se jí a nenechat si kazit dny jejími náladami. Chceš se jí pomstít nebo jak píšeš, vrátit jí zlo? Chceš se nechat svojí touhou odplatě vtáhnout do jejího světa nesnášenlivosti a hořkosti? Pokud ano, oplácej jí stejnou mincí a a místo jedné zatrpklé báby budou dvě! Má-li tvůj bratr rozum, nenechá se vydírat a nebo touha po dědictví je silnější než touha po vztazích s tebou.
Nad zahořklými lidmi se těžko vítězí, ale neboj,...kdo čím zachází, tím schází, mohu tě ujistit, že ona babička vede smutný život a dobře to ví, jen nezná jiný způsob, jak z toho ven. Pokud u ní nedojde z nějakého důvodu k vniřnímu očištění, nikdo jí nepomůže. Pokus se jí vyhnout a ignoruj její projevy nepřátelství.

Bába protivná. (Bandy, 27. 08. 2010 15:32)

Z mého pohledu má tento rozhovor dvě patra. V tom prvním jde o citové vazby v rodině. Zvenku to vypadá nic moc. Je potřeba nahlédnout do druhého patra a tam se řeší ekonomika. Ani v jednom ani v druhém není místo na komentář zvenčí. Jen možnost se zmínit. A to je situace, kde nevěřím na dobrou radu.Není. Sám sobě jsi jediným rádcem. Mohu nabídnout širokou škálu řešení, ale všechna mohou být lichá.Poslat babku do řiti je snadné. Jen jestli to něco vyřeší.

pro Danču (2Klaudie, 26. 08. 2010 22:29)

Ještě mě napadlo, jestli ta babička opravdu říká a dělá to, co vám ti lidé říkají. Říkají vám to stále tíž lidé? Nemůžou oni na tom, že vás vzájemně "rozhádají" nějak vydělat, nebo nechce se nkěo mstít? Ono se občas stane, že jeden člověk, který ve vás vidí silnou konkurenci pro sebe potom rozehraje dobře promyšlenou a velkou hru. Abyste fakt nezjistili, že babička sice občas něco namítne, ale že ty informace o jejím chování pochází od jednoho zdroje jiného, než je babička a jestli ten samý zdroj stejně šikovně nedodává babičce info, že pomlouváte vy ji. Obzvlášť vzdálení příbuzní jsou na tohle šikovní. Zkuste se na to podívat i z této strany.

Ale jinak zachovejte klid a běžné zvyklosti v rámci roiny a uvidíte. Na spřetrhání vztahů je vždycky dost času.

Jo to nevím (Danča87, 26. 08. 2010 21:37)

Převážně se to vždy dovíme od sousedů,nebo od lidí z ulice,někdy i od ostatních členů rodiny.

DAnco (ratka, 26. 08. 2010 08:53)

dik za reakci. stejne je podezrele ze vam to "ostatni" vzdy sdeluji. proc to delaji? neco tam nesedi.

Děkuji (Danča87, 25. 08. 2010 22:51)

No s babičkou už se od pohřbu nestýkáme a žádné vztahy s ní nenavazujeme,bohužel se s mamkou vždy jen od ostatních dovíme to jak nás babička pomlouvá za našima zádama.Jinak Vám všem strašně moooc děkuji za Vaše názory a za Vaše rady. :-)

vztahy v rodině (2Klaudie, 24. 08. 2010 20:48)

Bývají komplikované skoro všude, ale pokud to není vysloveně domácí násili, které se musí řešit hned, tak všechno ostatní je nejlepší řešit s klidem, zachovat si chladnou hlavu, nenechat se vmanévrovat do role prostředníka a spasitele jedné, nebo druhé znepřátelené strany, ani nepříjímat pozici oběti a viníka a vyčkávat. Jak říkala moje babička, žádné jídlo se nejí tak horké, jak se uvařilo. Počkat, až emoce trošku vychladnou a pak se pokusit o domluvu, kompromis. Nevyčítat, nemoralizovat.

bylo by fajn (ratka, 24. 08. 2010 17:45)

kdyby se DAnca jeste ozvala. jak to teda vsecko dopadlo.

pro Mimi, Radku a Klaudii (Saty, 24. 08. 2010 14:01)

Je dobře, že se k jednomu dotazu vyjádří víc lidí, protože každej má na ten problém trochu jinej názor a třeba mu uniká to, na co upozorní druhej. Správná je připomínka, že by to chtělo ty lidi znát, aby jsme byli objektivní. Díky Mimi, Radko a Klaudie. Zatím máme na věc t.zv. názor z venku. Když si to tak probírám, tak každej z nás určitě najde buď v rodině, nebo v příbuzenstvu nějakýho despotu, s kterým není snadné vyjít a ať uděláte cokoliv, nikdy to není dobře. Myslím, že si od každé z nás Danča vezme to, co jí pomůže vztah k babičce vyřešit. Jestliže je vztah úplně rozbitej, cítí tam nenávist, tak by bylo nejlepší úplně se vzdálit.

 

(ratka, 23. 08. 2010 10:10) (Saty, 24. 08. 2010 08:12)

 

Měla jsem asi výhodu v tom, že když jsem dospívala, tak už byly veškeré informace dostupné a tak jsem se probírala vším, co mě zajímalo. S tou zvědavostí jsme na tom asi stejně a taky, která ženská není zvědavá?:-D Když ale do něčeho chci jít, musím o tom všechno vědět, pak se rozhoduju. Když převažujou věci, co se mi nelíbí, nejdu do toho, což byl případ toho rituálu. S drogama jsem taky opatrná, zkoušela jsem trávu, jen vyjímečně a jen z recese. Zjistila jsem, že i když to dá pocit lehkosti, otupí to smysly a to nemusím. Nedovedu si tě představit, že budeš experimentovat a šňupat kokain až budeš v důchodu. :-DDD

pro Danču87 (mimiane, 24. 08. 2010 03:45)


Napsalas moc smutné psaní, které je plno emocí a nepěkných mezilidských vztahů. O to horší je, že se to týká těch, které by si měli být nejbližšími.
Babičku rozebírat nechci, třeba taková opravdu je, možná, ale, jak napsala Ratka, byli bychom
moudřejší, pokud bychom ty vztahy lépe znali.
Takže mohu jen soudit z toho, cos napsala. Když jsem si to včera přečetla,neměla jsem dobrý pocit a nebylo mě jasné, co vlastně vědět chceš. Víš, v názvu je prosba o radu, pod tím....že by jste mi možná dokázali pomoct... a na konci to uzavíráš, že se jen chceš zeptat, jak to takovému člověku vrátit.
A pak, takový ty nepodstatný maličkosti, jako . ..skončilo tím,že jsem ji vyhodila s baráku ...(jen doufám, že byla na návštěvě a nebydlela tam) Nebo...dostala do hrobu už i mého dědu..... což mi připomělo, podobný výrok tvé babičky s jejím obviněním.
Ne, nechci tě deptat, to vůbec ne, jen mám pocit, že by bylo možná potřeba většího porozumění obou stran. A někoho trestat, nebo se mu mstít, by ti klid, ani radost nepřineslo, věř mi.
Lepší je, pokud tedy nejde nijak vztahy zlepšit, přestat se opravdu s babičkou stýkat i komunikovat.
Moc se mi líbilo, cos napsala o svém otci, jak se snažil vás děti držet pohromadě. Pokud máš se sourozenci dobrý vztah, nenech si ho za žádnou cenu vzít. S tou svatbou, je to sice smutný, ale, když si to oslavíte později někde v příjemným prostředí bez babičky, bude ti tam určitě líp.
Přeju ti šťastnou ruku v rozhodování a krásný letní dny....

Ratka (2kladuie, 23. 08. 2010 12:22)

hm, bohužel jsem sinevšimla, že Danča a její bratr mají společného jen otce... Ale myslím, že ani toneubralonic na vztahu mezi Dančou a babičkou, maminkou Danči a maminkou otce. Bratra Danči zřejmě maminka brala jako svého, protože si k němu utvořila pěkný vztah od počátku co byla s jeho otcem. Takže si myslím, že velká dávka klidu, taktu, porozumění a hlavně zohlednění emočně vyptjaté doby před svatbou a dost i ještě nerovnané emoce z pohřbu a všeho toho kolem, je opravdu nutnost. Takže opravdu rozvahu a klid, aby se do jisté míry chvilková emoce (protože časem pod tíhou nových událostí tohle zbledne) nestala trvalou.

rada moji maminky (ratka, 23. 08. 2010 12:07)

pri tyhle prilezitosti me napadla rada moji maminky. jestli chces vedet jak se k tobe bude jednou chovat tvuj muz tak se bez podivat do jeho rodiny jak se chova jeho tatinek k mamince.
a naopak muz by se mel jit podivat do rodiny svoji nastavajicic jak jednou jeho milovana bude vypadat. nejen fyzicky. :o)

matky synu (ratka, 23. 08. 2010 11:33)

umi byt nelistostne. mam to z privni ruky jelikoz ty syny mam tri. a z vlasnti zkusenosti vim jak tezke je dobrovolne ustoupit do stinu a nechat ty syny rust a zit jejich vlastni zivot. v jejich vlastnim zajmu. a ve svem vlastnim zajmu. ne kazda matka tohle dokaze.
Ono jsou to asi spojene nadoby. Tam kde nedokaze nechat zena sveho muze v klidu zit tam to nedokaze ani u svych synu. proste vyhryzava tak dlouho dokud je vsechny uplne neznici.
nejdriv psychicky a pak fyzicky. takove Pyrhovo vitezstvi

Klaudie (ratka, 23. 08. 2010 10:44)

Zohlednila jsi ze mamka Danči a mamka brachy jsou dve ruzne osoby?
asi kazdy zna panovacne dominantni zenske ze sveho okoli. Domnivam se ze zde bude hrat asi vic faktoru roli. Vztahy mezi manzelkami spolecneho otce. Jejich posloupnost (ktera byla prvni a ktera pak nasledovala) Pokud byla babicka ze stare skoly tak ma problem s rozlukou. Stari lide to takhle mivaji.

MOje babicka s tetou platili cely zivot na dite jejich syna(vnuka) jak u syna tak u dcery po rozvratu jejich manzelstvi. A cely zivot si to vycitali jak sobe tak i tem novym partnerum. neprijali nove partnery. deti (vnoucata) si brali ale vuci novym partnerum meli vyhrady.
ja nerikam ze je to tak spravne. jen ze starsi generace s tim ma dost problem. hodne daji na to co reknou lidi, zda neni "poskvrneno" jejich jmeno. MOralizuji. I to muze hrat roli.

pro Danču (2Klaudie, 23. 08. 2010 10:22)

Dančo, babička je opravdu člověk, který manipuluje bezohledně s okolím.
Otázka je, jak se projevuje vůči okolí.
Jestli pomlouvá i ostatní za jejich zády, třeba bratra i jinde a jestli zase jiným zakazuje bavit se s ním, nebo jestli to směřuje jen vůči tobě a mamce.
Jestli takto pomlouvá i jiné a vydírá je podobným způsobem, tak nejspíš ti rozumnější budou vědět jak se věci doopravdy mají a budou k takovým informacím dle toho přistupovat. Ti "méně rozumní" si budou stát také za nějakou svojí pravdou a nemá cenu se jimi zabývat.
Otázka je proč ti rozumnější v rodině se nepostaví... jsou dvě možnosti A) chtějí mít klid a nechtějí být vláčeni řečmi babičky
B) ponadávají si a řeknou si, že za dárky jim to stojí
V obouch případech svůj názor nezmění.
Takže Dančo s maminkou se musíte obrnit lhostejností vůči nim. Tatínek jistě věděl, jaká jeho matka je a jaké názory na jeho manželku a děti má. Tudíž tobě a mamce nikdy nebude mít za zlé, že se zachováte tak jak se zachováte, tj. nebavit se s babičkou víc, než je nutné.
Co se týká bratra ajeho svatby... mamka by měla syna pozvat domů, popřát mu k sňatku, zeptat se třeba na dárek a trošku tzv. dát řeč o svatbě, jak hostina, jací hosté, nebo jestli jen svědci a tak. bez emocí přijmout jeho rozhodnutí, že ji nepozve ani na hostinu. Těžko soudit, co mu babička slíbila, nebo jestli má stach, aby babička na jeho svatbě neudělala nějaký skandál. Zřejmě cítí tlak ze všech stran, možná se babičky bojí, možná je důvod zištný, neznám, proto to píšu, jak mě to napadlo. Ale každopádně jde cestou nejmenšího odporu, protože ví, že maminku to sice bude moc trápit a sestru taky, ale nevyčtou mu to, ani mu nepřijdou udělat skandál na svatbu, myslím, že ani jemu to nebude jedno, že by vás tam rád měl.
Reakce bratra teď v době příprav na svatbu mohou být trošku jinačí, přeci jenom je pod tlakem událostí, takže opravdu postupovat opatrně, hlavně v naprostém klidu, aby neměl důvod k nějakému unáhlenému odhcodu od maminky a k unáhlenému rozhodnutí. Přeji hodně klidu a zdaru. Ale Dančo věř, čas to vyřeší, postupně ubudou emoce a přibude trošku porozumění, ale babička zůstane už navěky taková jaká je, s tím nic udělat nejde, to se prostě musí přijmout jako fakt a počítat s tím. Pozn. Mám doma něco podobného.

SAty (ratka, 23. 08. 2010 10:10)

dik za odpoved. ja nejsem v tantre vubec zadny znalec. s tematem jsem se poprve seznamila asi pred 20 lety, kdy se k nam dostavala prvni literatura. do te doby nic, ani internet ani jina moznost. max. ruzne samizdatove spisky. teda alespon u nas nas v "zajordani". takze me to v ty dobe zaujalo jako vse nove co se objevilo. ale jsem typ spise opatrny. neco jsem si zkusila (co jsem povazovala za bezpecne) a libilo se mi to. jenze me se v ty dobe libilo uplne vsecko :o))) nevim zda bych se zucastnila nejakeho ritualu kdyby mi to nekdo nabidl. mozna ze zvedavosti. zalezi co by prevladlo vic. zda strach nebo zvedavost. Protoze u me je zvedavost extremne vyvinuta.
ted uz mi nejaky ritualni kdo nenabidne :o)) ale kdysi bych to mozna vzala. jak rikam moje zvedavost je neprekonatelna. ale treba drogy jsem nikdy nevzala jelikoz jsem mela respekt (strach) Rikala jsem si ze i kdyz jsem extremne zvedava tak tohle nemusim protoze je to nebezpecne (zavislost), ale jestli fakt nekdy tak az budu stara a nebudu se bat zavislosti. TAkze jeste tomu davam furt cas. nikdy nerikam nikdy. clovek nikdy nevi co ho potka.

Ratce (Saty, 23. 08. 2010 09:42)

Přesně tak jak jsi to napsala, bych si přála, aby se tu cítil každý. Ať člověk vysokoškolsky vzdělaný, nebo uklízečka, ať teolog, nebo naprostý ateista, ať se daným tématem zaobírá, nebo sdělí jen svůj momentální názor. Hranice možného a nemožného si určuje každý z nás a jen na nás záleží, kde tu hranici uděláme. Přála bych si, aby tu bylo hranic co nejméně, nejlépe jak jsi napsala...posunout do nekonečna. Fantazie je dar. Dává lidem křídla, na kterých se dostnou dál. Bez fantazie by nebyly knihy, výtvarná díla, hudba, nebyly by věděcké vynálezy, nebyla by ani kvantová fyzika. Kdyby nebylo lidí s fantazií, nebyli bysme tam, kde jsme. Seděli bysme na hroudě znalostí, které určují, ale zároveň omezují možnosti člověka. O sexuální energii jsem si sem, tam, něco přečetla. Pominu tvrzení, že v okamžiku orgasmu dochází k propojení s vesmírnou energií, jak se někde píše, protože to může být zaviněno tím, že se v tu chvíli cítí člověk jako v nebi.:)) Spíš se zaměřím na to, že v okamžiku orgasmu v těle lidí dochází ke změně energie. Cítí se unavený, ale zároveň šťastný a spokojený. Předal část své energie, ale zároveň jinou od druhého přijal. Při aktu se jedná vždycky jen o kladnou energii. Na té změně pocitů, vesměs příjemných, se asi točí různé sexuální rituály a mnohé jsou vykonávány bez lásky, jen kvůli aktu. Stalo se mi, že jsem dostala nabídku od jednoho člověka, který se zabýval vysokou magií. Ze zvědavosti jsem se zeptala, o co tam jde. Záleželo mu na tom, aby přijal energii od ženy, která je zasvěcena. Detailně mi popsal rituál a postoupení v hierarchii výš. Já jsem ukojila zvědavost a s díky odmítla. Bylo to krutý a bezcitný. To už i ten tantrickej sex sebekontroly a oddalování je přijatelnější. Hezkej den Radko.;-))

 

Saty a Danca (ratka, 23. 08. 2010 09:33)

 

souhlasim s tim co jsi napsala. mozna bychom byli moudrejsi kdybychom tu babicku a vztahy syn - snacha - vnucka lepe znali. ale i tak je tezke zde poradit neco jineho nez pise Saty. Clovek by mel chranit sam sebe. A nemstit se. Protoze msta funguje jako bumerag.

pro Danču87 (Saty, 23. 08. 2010 08:43)

Ahojky Dančo, smutně píšeš a ještě smutnější je, že proti chování tvojí babičky není obrana. Myslím, že hodně lidí člověka s podobným chováním ze svého okolí zná. Připomělo mi to jednu paní, na kterou všechno co popisuješ sedí od A až po Z. Nikdo se jí ničím nezavděčil, jen ubližovala a její chování vůči manželovi, (byl to tichý a málomluvný člověk) dětem, i vlastním sourozencům by se dalo nazvat psychickým terorem. Byla to despotická vládkyně nejen ve své rodině, ale i vůči svému okolí se chovala tak, že se její děti snažily co nejdřív dostat z jejího dosahu. Ona sama neměla žádné přátele. Nebyly vzácností nepravdivá obvinění obdobného rázu, jaké jsi uvedla ty o těch hadičkách a pohřbu. Když jí přijel syn nebo dcera popřát k narozeninám, tak je obvinila, že to dělají jen kvůli majetku a neváhala rozšiřovat po okolí, že má strach o život, kromě dalších nesmyslů. Tohle chování bych nazvala poruchou osobnosti, které nejde léčit ani medikamenty, ani návštěvami psychologa, nebo psychiatra. Takovému člověku nejde nic dát, ale ani vrátit. Nic jí neděláte a přesto vás nenávidí už jen proto, že existujete. Pro tebe a tvojí maminku by bylo nejlepší utnout veškeré styky a držet se od ní co nejdál, protože se tyhle stavy věkem zhoršují. Oželte tu svatbu, asi by to nedopadlo dobře. S bratrem a jeho ženou se můžete setkat později bez přítomnosti babičky. Jak ji potrestat? Nemysli na pomstu i když tě nespravedlnost a lži z její strany trápí. Vymaž ji ze svého srdce a nech pracovat čas. Ta paní o které píšu, vyhnala od sebe svoje nejbližší, nakonec umírala 2 roky, kdy se nemohla hnout z postele a starali se o ní cizí lidé, kterým musela za každé přebalení platit. Takhle nakonec přišla o všechnen majetek na kterém tolik lpěla. Myslím si, že tvoje babíčka dostane to, co zaslouží, jako každý z nás. Doufám, že se k tvému komentáři ještě někdo vyjádří. Přeji ti hezké dny a starosti s babičkou hoď za hlavu.

Prosím o radu (Danča87, 23. 08. 2010 01:09)

Dobrý večer.
Tak nějak sedím u internetu a snažím se si zhlavy vymazat ten pochod myšlenek a najednou narazím na Vaší stránku.Po přečtení někokika odstavců si myslím,že by jste mi možná dokázaly pomoct.
Sice nevím jak začít,ale zkusím to nějak osvětlit.Předem je mi 23 let a mám ještě 2 sourozence.Sestru a bratra.Ale máme společného jen otce.Před rokem a půl mi zemřel otec,který přes půl roku bojoval v Praze v Ikemu o život,tam prodělal několik operací srdce.Bohužel boj nezvládl.Ale abych se dostala k jádru problému.Matka mého otce,čili má babička mě a mojí mámu nemá ráda již od začátku.A to asi z toho důvodu,že já i mamka jsme takové,že jsme se jí jako jediné z celé rodiny dokázaly vždy postavit a dokázaly jsme říct svůj názor.Což zbytek rodiny nikdy nedokázal,protože se jí báli,a nebo věděli,že když jí poslechnou tak od ní dostanou peníze.Babička je pro ně takovej ten vůdčí tip a dělá jí dobře když může se všemi manipulovat.No a bohužel,když taťku odvezli do Ikemu a pak zemřel tak na nás házela špínu a prohlašovala,že já a mamka jsme ho zabily,že jsme mu stály na hadičkách (což je přímo její citace),pocelou dobu taťkovo pobytu v Praze za ním byla 4krát a hrála si na starostlivou matku,ale přitom jinak dřív o něj skoro žádný zájem něměla.Mě a mamku se snažila psychicky vydírat a deptat,což nakonec skončilo tím,že jsem jí vyhodila z baráku.
Nevím jestli je tak tvrdá osobnost nebo je ještě ta stará škola a nějak si prostě takové věci nepřipouští a nebo je jí to jedno,to já nevím,ale dostala do hrobu už i mého dědu.
Ale mrzí mě že chodí po ulicích a rozlašuje jak musela zaplatit pohřeb což není pravda,jak mi s mamkou jsme ty mrchy.
Ale nejvíc mě mrzí že ted v sobotu se mi žení brácha a babička mu zakázala,aby já a mamka jsme šli na tu svatbu,že prý ho jinak vydědí.Nechápu jak babička může takhle hanit památku svého syna,který se snažil vždy nás děti držet pohromadě.
Víte,to co jsem tady napsala je jen střípek toho co babička mě a mamce všechno řekla a provedla.To vše napsat tak by to bylo na román.
Jen jsem se chtěla zeptat jestli někdo nevíte jak takovému člověku vrátit to co mu patří?
Už jsem jaksi bezradná.Ona si nic nepřipouští.

obecne (ratka, 22. 08. 2010 18:27)

jestli je tema, ktere nekoho zajima a kde mam alespon trochu tuseni vocogo (chytnu se drapkem) tak se rada pridam k diskusi. jak to treba vidim (svym okem) nebo co si o tom myslim (svym mozkem). Takove to utreni toho druheho jak to rika spatne nemusim. neni mi to prijemne. jsem spise pro ruznorodost. sirokou paletu moznosti. a kazdy at si prijde a odejde s tim, co je jeho srdci mile. Tak jak to citi. co je pro nej. Protoze uz jsme se mockrat bavili o tom, ze kazdy vnima svet subjektivne. Pres svoje oci.
Satanka vytvorila zde krasny svet fantazie a posunula fakticky hranice mozne ci nemozneho do nekonecna. je to jediny web na kterem se citim zcela volne a nebojim se neco napsat. protoze kdyz si ctu co vse je zde napsane tak si rikam. Uzasne. vsecko je mozne. a nic nemozne :o)
to ze zacnu hazet nejakymi cizimi texty je fakt vyjimecne. Byl to pripad ty sexualni energie, protoze jsem nasla odkaz na knihu a chtela jsem si ji precist.(musela bych si ji jinak napsat nekam) Kdyz zacnu vykladat neco o tom, ze sexualita muze sublimovat pres hlavu tak to vypada jako vesela kratochvile. Jsou lide co to ale berou uplne vazne. Je to spatne? Podle me vubec ne. Je to uplne v poradku. A vubec nevadi kdyz si treba vsichni ostatni mysli neco uplne jineho. Taky muzou rict ze to nikoho nezajima a pak teda je to smula. To si pak cela sublimace zbali saky paky a muze zase jit :o) zdravim vsechny a jdu. ale vratim se.

Petre (ratka, 22. 08. 2010 17:20)

jestli te to fakt zajima, tak rekni o co jde. Ohledne tech Indu? Poprve jsem se o tom docetla v knize Ander van Lysebetha TAntra. Autor se krome jogy zajima i o indickou kulturu. Prekvapilo me to. Ovsem muj nejmensi kluk se teorii ze Harappove byli pohlceni Arijci ucil na zakladni skole. Jasne ze je to teorie a nevi se presne, proc tak vyspela kultura postupne zanikala. Muzou to byt i klimaticke podminky, nemoci, spousta duvodu. Urcite hodne rekne i genetika.
Pokud si mel na mysli neco jineho tak napis o co jde. Urcite je spousta veci smyslenych a teorii vyrusta jak hub po desti. I proto si rada spradam teorie vlastni. a netrvam na nich. jsou veci ktere proste zname nejsou

Ratko, (pevasa, 21. 08. 2010 20:29)

nad jedním tématem tady je psáno, že si mám ověřovat. Ale klidně říkej svůj názor, to je v pořádku a určitě mě zajímá, ale když u toho vyjmenuješ řadu textů tak jsem myslel, že ten názor vychází z nich, ale nic takového jsem v nich nečetl a některé ani na netu nenašel. Stejně to asi chápal Bandy.

Pevasa (ratka, 21. 08. 2010 19:01)

ahoj Petre, nekdy je zdrojem pisatel sam :o) tyhle veci mam nejradeji, protoze precist knihu si muze kazdy. ale slyset vlastni myslenky toho nebo onoho je hodne vzacne.

Také koukám jako puk (pevasa, 21. 08. 2010 18:47)

některé názvy jsem na netu ani nenačel. Patandžaliho jsem četl,texty o Buddhovi a jeho uceni všechny dostupné, Upanisady, Bhagavadgitu, Oshoa, české Buddhisty a jiné,ale tady čtu někdy věci, které jsem nikde jinde neviděl.... Bylo by dobré psát zdroj....

Bandy (ratka, 21. 08. 2010 18:34)

ale to prece vubec neni dulezite. nerozumim o co jde. ja prece nepotrebuji predvadet co vsecko znam a co jsem cetla. neme tahle nutkani a proto napisu jen heslovitou narazku. jestli zaujme muze vzniknout dialog. pokud to nikoho nezajima tak nema smyl abych tady rozmazavala svoje osobni zajmy. muzu se venovat ruznym zajmum aniz by to kohkoliv mohlo zajimat. Aha a Blesk cte muj tatinek. Obcas do nej nakouknu abych vedela o kterych lidech se pise.

ratka (Ban.dy, 21. 08. 2010 16:53)

Máš pravdu. O józe jak ji prezentuješ, opravdu nic nevím. Srí-landské texty o čemkoliv neznám. U postele mám Blesk a Aha.A tam se o Gilgamešovi nepíše. Ach jo.

BAndy (ratka, 20. 08. 2010 21:57)

a jak mam mluvit s nekym, kdo o tom nic nevi? co mu mam rict? rozbor jednotlivych jog? Jak to mam napsat? udelat rozbor Patandzaliho Jogasutry? nebo rozebirat sri-landske texty o Buddhovi a jeho uceni, Upanisady? Bhagavadgitu? Delas si srandu?
Muzu cist jen nemecke a ceske preklady jelikoz ty anglicke nezvladnu. Naposledy jsem cetla a mam ji u postele Upanisady a Buddha a jeho uceni, taky mam na nocnim stolku Evangelium neznameho boha (svitky od cerneho more), Jogasutru a dopisy zenoveho mistra Seung Sahna (tam jde spise o to ze vyucuje zen tradicni metodou)
nejde vubec o to co je a co neni puvodni. Epos o Gilgamesovi patri treba k tem velmi starym textum, a lezi v knihovne opusten. Stejne jako bible. rozhoduji se srdcem ne rozumem co si vyberu ke cteni. neni toho moc protoze ani nemam cas na cteni. ale k necemu se dostanu a kdyz vidim, ze je to zpracovani nejakych starych textu tak se na to podivam. jsem dost velky pako,ale zase ne takovy abych probihala knihovny a shanela nejake prastare prameny. staci mi to co se mi dostane do ruky a z toho delam vyber.
staci? tesi me ze se zajimas o to co delam a cim se zabyvam. prekvapuje me to.

Radce (Bandy, 20. 08. 2010 21:11)

Cituji Tě:"Na tělo je dobrá Hathajoga".Takovou ...větu vyslovíš, když se věnuješ józe od šesti let. Neuvěřitelné.
"ZAjimam se predevsim o puvodni texty." To sama tvrdíš. A víš, co jsou nepůvodní texty ? A který z těch původních jsi četla naposledy ? No až nastoupíš cestu sebepoznání, u toho bych chtěl být.Jen abych poznal, co je fantazie.

Saty (ratka, 20. 08. 2010 12:57)

Joze se prave venuju od sesti let. Na telo je dobra Hathajoga. Ale ty ruzne smery vychazeji z jedne podstaty. Jen cesty jsou ruzne. Vsecky vedou k jednomu cili. ten cil je porad stejny u vsech. a to je sebeuvedomeni (sebeproziti).
Jasne ze to mu se muzou ostatni smat a delat si z toho srandu. nerozumi. Kdyz ale clovek tak trochu naslapne smerem sebepoznani, tak uz ho to drzi a nikdy nepusti. chce vedet co je. jde ciste o prozitek. jak proziva.
jakmile se neco cte nebo se mluvi o nejake vire tak uz je to neco zvenci.nejake dogma. k cemu se vytvari nejaky nazor.
ale prozivani nelze hodnotit, to lze jen zit. takze joga je pomucka k prozivani. ruzne ksefty s duchovni literaturou prehlizim. ZAjimam se predevsim o puvodni texty.

Ratce (Saty, 20. 08. 2010 12:17)

Musela jsem se smát, líbí se mi, jak jsi upřímná...ale jooo, je to tak, jak to má bejt, já se taky snažím říct všechno tak jak to cítím, nebo chápu Co se týká jogy, beru ji jako druh sportovní činnosti, která je pro tělo dobrá a když do toho přimíchám trochu soustředění, může to mít i zklidňující výsledek. Jak píšeš, joga se vyvíjela do hodně směrů, vyberu si jeden a dostanu se úplně jinam, než třeba ty, kdyby sis vybrala jinej směr. Jak může kdo vědět, kterej je správnej? Je vidět, že se v tom vyznáš a že jsi o tom dost četla, já jen tak orientačně od všeho něco, abych o tom věděla aspoň základ. Když vezmu to množství vyznání, vír, náboženství, kast a společenství, tak je všechno postavený na jediným principu. Vezmou se určitý artefakty z jedné skupiny, přidají se k tomu jiné, které se hodí do krámu a už je z toho nová víra v "NĚCO". Lidi, který jsou ochotní v to "NĚCO" uvěřit, se vždycky najdou. Jako v tom odkaze. Manželé, kterýž by se nechali nachytat na ten začátek, by nakonec mohli skončit jako frigidka a impotent. To udržení svěžesti a zdravého těla do vysokýho věku je asi přáním každýho. Joga může mít vliv třeba na tu tělesnou stránku, že se bude udržovat v kondici, stejně tak působí veškerá tělesná činnost i bez jogy. Svěžest vzhledu ve vysokým věku si tak nějak nedovedu představil, leda svěžest duševní a ta souvisí s rozumem. Myslím si, pokud to člověk nevzdá, nezahodí duševní aktivity a nestane se pasivním, tak si tu duševní svěžest a zdravý rozum může udržet hodně dlouho. Já vím, ono se o tom dobře kecá...však to poznáme, až tam jednou dojdem. Že bych na to byla moc zvědavá? To ani náhodou.:(((

co se mi libilo (ratka, 20. 08. 2010 09:41)

precetla jsem si jen tak zbezne tu knihu do pulky. jsou tam veci ktere treba se mnou neladi. ale to co se mnou hodne ladi a co se mi moc libi je udrzovani svezesti, zdraveho tela i rozumu do vysokeho veku.
Vzhledem k memu veku bych chtela zustat radostne svezi i dalsich tricet let. Pak vyschnu a necham se zpopelnit :o)

Saty (ratka, 20. 08. 2010 09:06)

ja prave o ty knize slysela a nahodou jsem na ni narazila. a tak jsem byla moc zvedava co tam pisou. neznala jsem ji. Proto jsem ji dala do odkazu aby se mi neztratila. co se tyce sxualnich technik tak to mam podobne jako ty. u me nikdo nic prerusovat nesmi :o)) jsem dost silna takze by to snad ani prakticky neslo. co jednou chytnu do drapu tak nepustim :o) U jogy se podle me jedna o stary filosoficky smer. Velice stary. z ktereho pak vychazeji dalsi uceni. Joga je starsi nez Kamasutra. Ja se s ni setkala uz do detstvi a pozdeji jsem si i teoreticky o ni rada cetla. zajimalo me to. TAk jak je Indie a prilehle casti obrovska tak je i velke mnozstvi smeru kterymi se joga vyvijela. Jedna se o prafilosofii, matku ostatnich vychodnich uceni. Protoze v tech nejstarsich megalitickych vykopavkach byly sosky v jogickych pozicich. mozna se i ti lide opojovali nejakymi latkami. to ja nevim.
Joga (i jeji odnoz tantrajoga) vychazi pry z nejstarsich tradic harappskeho obyvatelstva (puvodni obyvatele Indie) kdezto Kamasutra je jiz dilem prichozich kocovnich Arijcu ze severu, kteri si harappy zotrocili (kasty) a jejich tradice castecne prevzali. (Harappove se stali pak nejnizsimi kastami) ale to jen tak pro zajimavost.
jestli se nekdo zabyva cakrami, tak tohle uceni vychazi taky z jogy. Stejne jako spousta jinych prvku ktere se posleze objevili i ostatnich ucenich.

Ratce (Saty, 20. 08. 2010 08:41)

Tak jsem včera večer mrkla na ten odkaz, ale nebyl už čas na odpověď. Je to strašně dlouhý. Budu upřímná. Jak to na mě zapůsobilo? Nábožensky, účelově a naivně, spousta nic neříkajících slov a o některých výrocích by se dalo pochybovat. Například se tam uvádí, že falické symboly v Indii nebyly oslavou mužství a erotické výjevy na freskách, nebyly erotického rázu, ale oslavou božské energie. Pak bych se zeptala, kam by zařadili Kamasůtru o které tam obezřetně není ani slovo a která neodmyslitelně do Indie patří? Učebnici lásky by taky zařadili jako dodatek k bibli, nebo jako učebnici jak pracovat s božskou energií? Zpočátku je tam zdání, že spojení muže se ženo je božská záležitost, ale ke konci z toho všeho vyleze, že postupnám cvičením jogy a očišťováním dojdeme ke božskému stavu, kdy sex a erotično je tak utlumeno, že už ho člověk vůbec nepotřebuje a tím pádem může směrovat myšlenky jiným směrem, k Bohu. Hmmmm, tak to teda není nic pro mě. Ještě bych zmínila tantrický sex. Zkušenost s tím nemám, jen jsem o tom četla, že hlavní věc, o kterou tam jde, je oddalování orgasmu přerušováním, prý je potom daleko silnější. Když se přeruší styk v nejlepším, tak je to podle mě v háji a druhá strana by se octla nikoliv v nebi, ale v pekle.:-DD

O komerci (Bandy, 19. 08. 2010 21:25)

Vše co píšete na téma sexu u filmu je ok. Sex je fenoménem doby.Obchod je fenoménem doby. A sex prodává. Jaké milióny vydělal trapný filmový projekt Trója díky zadku Breda Pitta.

 

 
 

 

 

Z DALŠÍCH WEBŮ

REKLAMA